Să gătim mai sănătos

Nu e nimic deosebit la prăjitura cu prune pe care v-o arăt astăzi. Doar pentru mine este o premieră: faptul că o fac în vas jena la cuptor în loc de clasicele tigăi de tartă din teflon. De unde ideea asta? Zilele trecute vorbeam cu M. despre diverse. Plecînd de la faptul că i-am cerut un sfat cu ce să îmi vopsesc gresia din bucătărie și vorbindu-i despre variantele la care mă gîndisem deja: vopseaua pentru beton și cea pentru marcaje stradale. Cînd a auzit de cea pentru marcajele stradale s-a inflamat instant, că să nu fac greșeala asta, că e plină de tot soiul de chimicale, unele mai "prietenoase" decît altele, substanțe toxice cu eliberare îndelungată, etc. Adevărul este că mă gîndisem deja la asta, uitîndu-mă pe net și la detaliile tehnice ale vopselei. De la chimicalele și metalele din vopseluri a ajuns la cele din vasele în care gătim și la care ar fi cele mai sănătoase alegeri: ceramică, inox, jena sau unele speciale din aliaj de cupru cu argint. Deci nu cele de la căldărari. 
Nu-mi iau notițe dar bag la cap. Urma să fac o prăjitură cu prune, aveam unele în pivniță care doar la așa ceva mai erau bune. Tăvi din ceramică, inox sau cupru special nu am. Am însă din jena, mai multe tipuri. Așa că, am zis să încerc, să văd cum iese. Am avut ceva emoții că va da pe dinafară, vizual îmi părea mai mică tava din jena. Dar nu, s-a potrivit la fix cu cantitatea standard de aluat din rețeta mea. Mi-a plăcut mai mult cum a ieșit așa, mai zemoasă cumva, va trebui totuși să o mai las cinci minute în plus la cuptor data viitoare. 
Mă gîndesc acum să schimb treptat parcul auto de oale, cratițe, tigăi și tăvi cu ceva mai sănătos. Pînă atunci, voi încerca să folosesc cu precădere variantele sănătoase.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena