Poveste din grădina zoologică

Primul lucru vizitat la Roma în săptămîna petrecută acolo cu copiii a fost Grădina Zoologică. Mă gîndeam eu cum că ar fi un lucru interesant pentru ei, eu nu mai inclusesem un astfel de obiectiv pe lista celor de văzut în excursiile mele prin Roma sau prin alte capitale europene. Să vă spun drept, e foarte posibil ca eu să mă fi bucurat de vizita asta mai mult decît ei, cel puţin mai mult decît Radu căruia, la cei 13 ani ai săi, vizita la Zoo i s-a părut "puţin mai plictisitoare ca o vizită la o bibliotecă". Îl bănuiesc şi de bravadă dar asta e, de ţinut minte pentru proxima ocazie!
Deşi am oroare de animalele ţinute în cuşti sau la circ, am apreciat faptul că puteam să le văd de aproape, în ţarcurile mari, interacţionînd unele cu celelalte. N-am înţeles de ce erau ţinuţi separaţi hipopotamii pitici dar am găsit interesant cum "se sărutau" prin gardul de lemn. Mi-au plăcut mulţimea de păuni ce umblau liberi pe alei, flamingo roz în lumina dimineţii, broscuţele colorate din reptilariu, m-a întristat urangutanul melancolic, sau cimpanzeul dormind pe o platformă suspendată, cu o minge de fotbal lîngă el. 
Dacă aveţi timp, cu sau fără copii după voi, parcul zoologic merită vizitat în primul rînd pentru micro-habitatele create acolo, pentru diversitatea de arbori şi flori. Eu n-am ştiut dinainte dar se pare că în bilet este inclusă şi plimbarea cu barca pe lac. Biletele sînt 15 euro pentru adulţi şi 12 pentru copii. Se plătesc 2 euro extra, în caz că vreţi să vedeţi şi fluturii, copiii mei nu au vrut.
Pentru că nu puteam încheia fără a aminti din nou păunii, m-a amuzat teribil scena surprinsă în ţarcul cămilelor. Fălosul de mai jos se apucase să-şi etaleze coada în faţa lor, se credea teribil de frumos. Se pare că masculul nu a apreciat provocarea şi l-a fugărit prin tot ţarcul. Minunatul a scăpat, cu coada strînsă şi mîndria ştirbită.

Penajul femelelor de păun nu este la fel de viu colorat, nu au nici coada impresionantă dar mi s-a părut extrem de delicat, dacă stai să le priveşti sînt graţioase şi mîndre ca nişte prinţese.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena