Ciambella sau "guguluf" de Paşti!

În timpul vizitei noastre la Roma, Ramo, cu ajutorul lui Radu, ne-a făcut Ciambella, prăjitura pe care o vedeţi în stînga. A fost foarte bună, Radu încîntat că a putut să contribuie, cînd am ajuns acasă am cerut reţeta şi am zis să o încercăm şi noi, în loc de cozonac de Paşti.
Pentru că nu aveam forma rotundă, vălurită, am folosit una clasică, de cozonac. Că tot veni vorba, să ridice două degete cine ştia că forma sau prăjitura respectivă se numeşte GUGULUF în limba română? Eu m-am crucit cu toate degetele cînd am văzut "formă pentru guguluf" într-una dintre campaniile Vivre şi mai apoi am căutat pe google, că tot nu-mi venea să cred.
Dacă vă place cum arată, gustul va trebui să mă credeţi pe cuvînt că este foarte bun, vă scriu reţeta Ramonei:

Ciambella 4 ouă 16 linguri de zahăr 16 linguri de făină 1 praf de copt 1 praf de vanilie 1 pahar de lapte Jumătate de pahar de ulei Coaja rasă de la o lămîie 45 de minute la cuptor
Albuşurile se bat separat....după care se adaugă în compoziție la final după ce aţi amestecat toate ingredientele. Se pot pune şi două linguri de cacao, dacă vreţi să iasă ciambella închisă la culoare, stafide, nuci... ce vreţi voi.
Eu am pus şi cacao (vizibil, nu?!), stafide, nuci şi "sos de portocale".

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena