Despre cum un Leu te trece marea...

Mai mult ca sigur ați auzit de sloganul mai vechi cu ”Dați un leu pentru Ateneu”. Ei, se pare că acesta funcționează încă, în variantă adaptată, pe meleaguri elene.
Ca o paranteză, anul acesta am fost în vacanță în Thassos și încă nu m-am mobilizat să scriu despre asta așa că ”decupez” doar un episod inedit.
Mai exact cum, în timp ce ne tîram picioarele după prînzul copios din Limenas Thassos, am văzut deschis magazinul de mai jos și prima dată mi-au făcut cu ochiul bijuteriile apoi am descoperit un elefănțel din ceramică alb-albastră, suport de lumînare, și am decis că era potrivit pentru colecția mea de elefanți. 
În timp ce ne mai uitam prin magazin, nenea îl întreabă pe Arin de unde sîntem și cînd aude că din România îi cere un leu. Noi rîdem, caut prin portmoneu, mai aveam o bancnotă de un leu, i-o dau.
Nenea rîde și el și mă roagă să îi scriu ceva pe bancnotă, scriu, mă semnez, el ne spune victorios că strînge bani să meargă în vacanță în România și ne arată mîndru teancurile de bancnote adunate de la turiști:
Avea și bancnote mai mari, judecînd după grosimea lor se pare că mulți conaționali i-au trecut pragul (adevărul este că la cîți români am văzut în Thassos nici nu e de mirare!)... Am plecat de acolo cu gura pînă la urechi toți patru, îmi pare rău că nu i-am luat datele de contact, să văd dacă își va realiza planul!

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena