Un piţigoi - doi piţigoi

Ştiţi deja că mie îmi zboară/cîntă destule "păsărele" la mansardă. De care nu mi-e ruşine, sînt mîndră chiar că le am! Viaţa ar fi destul de plictisitoare fără! Ignorînd ce îmi zboară mie la figurat, îmi mai zboară şi la propriu! Azi dimineaţă am fost super încîntată să văd o pereche de zburătoare mici şi necunoscute, ţopăind vesele prin prun, ciugulindu-i bobocii (partea asta nu mi-a plăcut neapărat dar na, şi ei sînt ai noştri!). Prima şi ultima fotografie din colaj îmi aparţin, cea din mijloc, clară, am luat-o de aici.
Pe vechiul principiu al tatălui copiilor cum că "tot ce e mic, zboară şi nu e vrabie, e PIŢIGOI", am căutat pe net o altă specie de piţigoi, pe lîngă cei albaştri cu care m-am obişnuit deja în grădină, ce s-ar putea potrivi imaginii păsărelelor în cauză. N-am reuşit să le fotografiez mai bine dar le-am urmărit live spre amiază, cum se mutau din lămîiţă, în zmeură, în păr şi pe crengile tăiate de soc, trecînd razant pe lîngă mine, aşa că zic eu că piţigoiul sur (Parus Palustris) este cel mai probabil să fi fost specia aparţinătoare. Plus că, dacă adăugăm la imagine, descrierea de pe site-ul de unde am luat poza: "Lungime 12 cm. Cuibareste in padurile cu frunze cazatoare si de amestec, manifestand preferinta pentru desisurile cu frunzis bogat si pentru gradinile neingrijite."  am zis  că nu încape îndoială! Grădina mea se încadrează perfect în descriere. Sper să rămînă aici!
Later Edit: Mai multe despre piţigoi în ghidul ăsta

Comentarii

  1. Cum ai stat tu si ai pandit! Foarte tare, dar mai tare e cum o stat el si o pozat!

    RăspundețiȘtergere
  2. haha, ce turtle ninja teroristi sunt! :)))

    sper sa ma prinda si pe mine odata pregatit, cu camera foto in mana sticletii care se cearta singuri, ciocanind in parbrizul si oglinzile laterale ale masinii, la tara

    RăspundețiȘtergere
  3. Alexandra, nu prea stătea el la poză, eram eu cu zoom-ul la maxim, să-l prind în pom! :D
    Miju, şi eu sper să fiu mai pregătită data viitoare, nu i-am prins în acţiune nici pe piţigoii albaştri. Sticleţi n-am, hmmm...

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena