N-am mai făcut de mult...

... conopidă franţuzească. Este una dintre primele reţete încercate de mine, cred că prin liceu, dintr-o cărticică subţirică primită cu nu ştiu ce ocazie. S-a nimerit că în super-market-ul unde intrasem la cumpărături aveau frumoasă şi m-am gîndit că e timpul, n-am făcut deloc anul ăsta şi e delicioasă! Şi foarte uşor de făcut. Aveţi nevoie de o conopidă de mărime medie, vreo 4 - 5 cartofi, 3 - 4 ouă, smîntînă, caşcaval, unt, pesmet. Fierbeţi cartofii (eu îi tai rondele, se aşează mai uşor în vas), conopida, ouăle. În timpul ăsta, ungeţi cu unt vasul (jena, în cazul meu) şi tapetaţi-l cu pesmet. Cînd sînt fierte ingredientele, aşezaţi straturi: conopidă, ouă, cartofi, conopidă, ouă, cartofi, smîntînă deasupra şi caşcaval ras şi la cuptor cu ea. E gata cînd crusta de deasupra are o culoare frumoasă, aurie. Prima jumătate am mîncat-o împreună cu Honey, a doua jumătate, singură... cred că mi-a fost tare poftă! :))

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena