Synergy Tour 2011

Trebuie să recunosc, n-am ajuns pînă acum la nici unul dintre concertele/spectacolele/filmele găzduite de Music Pub. Ieri m-am mobilizat și am mers să văd trupele din prima seară a Synergy Tour 2011, primisem de la Sebastian invitație pe fațăcarte. Suna promițător, bossa nova și samba (de fapt nu a fost samba, dar eu mă pregătisem pentru asta) cu Luiza Zan și Rick Condit quartet și rock/blues/reggae funk cu DENA, o formație din California. Nu auzisem de niciunii, nici nu am căutat pe net dar, pentru că avusem surprize plăcute cu trupe necunoscute (a se vedea TipTil și Replace) m-am dus tare încrezătoare.
Localul era plin, mi-am găsit pe trepte un loc să-mi pun posteriorul, începe Luiza Zan să cînte, suna tare bine... cînta în Português ca la ei acasă, (ca o paranteză de bîrfă și răutate feminină gratuită, solista era îmbrăcată și coafată cel puțin bizar, de genul copilul străzii meeting the night lady, mi-a plăcut în schimb tare mult tanti de la contrabas, Alexandra Potinga) o piesă, două, trei și hop... solista simte nevoia de lecții de bună purtare! Adică începe să ironizeze publicul care o aplauda întrebînd: de ce aplaudă, a înțeles cineva ceva din armoniile scoase de ei la volumul conversațiilor de la mese, că ea mai tare de atît nu vrea să cînte, bla bla... Minunea asta s-a repetat aproape după fiecare piesă de te apuca lehamitea! Ea cînta în continuare drăguț, i-am acordat credit pentru asta și am ignorat provocările constante. Ca să nu mai vorbim că mi s-a părut de super cacao felul în care, aproape de finalul recitalului și-a ironizat indirect și colegii de turneu, atunci cînd a spus publicului că urmează o trupă așa... mai dansantă, mai populară, mai americană... mda... ceva de genul, ca pentru voi, fraierilor! Poate ar trebui să îi explice cineva că respectul oricui, inclusiv al publicului nu se pretinde, se cîștigă și că, atunci cînd alegi să cînți într-un pub nu ești într-o sală de concerte, trebuie să îți asumi faptul că acolo lumea stă la mese, mai comandă, mai povestește, unii s-au nimerit acolo pentru că le place localul iar tu ești doar fundalul sonor.
Cea de-a doua trupă, DENA, botezată așa după numele solistului, a abordat un amestec de stiluri, le-am enumerat mai sus, am avut privilegiul să primesc după concert și un CD cu muzica lor, împărțite aleatoriu oamenilor din public, așa că voi putea să îi mai ascult, mi-au plăcut tare mult, au cîntat în forță, cu niște recitaluri de chitară și baterie nemaipomenite, la un moment dat, ignoram durerea din mîna mea amorțită pentru a putea ține ritmul pe masă. Foarte fain! Vă atașez și un clip cu ei, au cîntat piesa asta și aseară:

În seara asta, Synergy Tour continuă în Music Pub cu ESTATE (synth pop/dance/electro) și SWITZERLIND (bossa nova/dutch pop/jungel multi-instrumentalism).
Concertele încep la orele 21.30, intrarea este liberă.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena