Inception Report

În ultima vreme, am văzut mai multe filme decît de obicei, mai vechi sau mai noi. Şi mi-am şi dat cu părerea pe aici despre o mare parte din ele. Am omis Cold Souls, un film despre care nu ştiu cum şi ce să vă povestesc, pentru că nu m-am prins neapărat de unde să-l apuc. Ok, interesantă ideea de a-ţi extrage şi stoca sufletul (ca să vezi, ar putea fi precum o boabă de porumb), de a testa sufletul altei persoane, cu schimbările de personalitate aferente. Dar, dincolo de asta, m-a pierdut, iar finalul abrupt m-a lăsat şi mai în ceaţă... În fine, acum vroiam să vă vorbesc despre Inception, filmul scris şi regizat de Christopher Nolan.
L-am văzut acum două seri iar Doru m-a provocat să scriu... poate aşa îl pricepe şi el! :) Nu ştiu cît l-a prins filmul pentru că iar comenta non-stop. Părerea mea despre film: are multe lucruri care îmi aduc a Matrix, dar, dacă Matrix este un film pe care l-aş revedea cu plăcere, nu acelaşi lucru se întîmplă cu Inception. Nu pot să spun că nu mi-a plăcut, dar, nu m-a mişcat deosebit. Bine, efecte speciale cît cuprinde, actori care îmi plac şi care au jucat foarte fain. M-am bucurat să îi revăd pe Marion Cotillard şi pe Ken Watanabe (de care îmi plăcuse mult de tot în Ultimul Samurai) iar Leonardo di Caprio parcă începe şi el să semene a om matur.
Filmul se joacă mult cu ideea de realitate şi cu ideea de viaţă trăită în vis. Şi de vis în vis în vis în visul altuia! Să zicem că experienţa mea personală mi-a confirmat nişte lucruri legate de asta:
1. poţi visa că visezi, eu n-am trecut şi la nivelul trei.
2. poţi visa aproape acelaşi vis cu cel de lîngă tine.
3. poţi "construi"/"vizita"/"vedea" locuri/oameni complet necunoscuţi. Eu am descoperit oraşe întregi, habar n-am dacă există în realitate, dacă le-am "compus" eu din detalii pre-existente sau sînt resturile unor vieţi trecute.
A fost reuşit semnul de întrebare plasat în final prin titirezul în mişcare continuă... adică eram totuşi cu acţiunea în planul real sau eram încă în visul lui Cobb (personajul principal masculin) sau poate în visul lui Mal (personajul principal feminin), pentru că totem-ul = titirezul fusese al ei?

P.S. Mi-e tare dor să visez că zbor, nu mi s-a mai întîmplat de multă vreme şi încep să mă îngrijorez...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena