Biserica Evanghelică din Sibiu

Duminică am urcat pentru a doua oară în turnul Bisericii Evanghelice din Sibiu. Nici copiii nu erau pentru prima dată dar Arin s-a cam văitat că îi este frică pe scările abrupte de metal... asta pentru că se afla deasupra spațiului deschis al turnului, aici nu sînt atîtea plafoane intermediare ca în Turnul Sfatului. Oricum, l-am mobilizat să urce pînă sus!
Prin dreptul clopotelor ne-a prins bătaia de fără un sfert! Parcă mi-ar fi plăcut să prind și o oră exactă, am experimentat asta în clopotnița bisericii din Brateiu, e o experiență!
Nu e originală fotografia de mai sus, sigur au fost o grămadă care să se fi gîndit la cadrul ăsta dar parcă îmi doream de mult să fotografiez romburile respective de aproape.
Cîteva date: lucrările la ea au fost finalizate în 1520 pe locul unde exista o veche bazilică romanică din secolul XII; se pare că turnul Bisericii sau Catedralei Evanghelice din Sibiu este al doilea ca înălțime în Transilvania, după cel din Bistrița; cele patru turnulețe pe colțuri sînt semn că orașul avea ”drept de condamnare” (ius gladii = ”dreptul sabiei”; noi am urcat 192 de trepte pînă în vîrf; biletul îl plătiți în vîrful turnului, este 3 lei pentru adulți și 2 lei pentru copii. E o experiență interesantă, v-o recomand cu căldură, măcar pentru vederea superbă de sus... m-am abținut să pun pozele tip vedere făcute de acolo!

Comentarii

  1. hehe, chiar am vrut sa te intreb daca ati prins bataia clopotelor. noi am fot mai rapizi, cred, si am "ratat-o". eu m-am bucurat intrucatva, nu-s fan al vibratiilor decat atunci cand le cer :D
    pentru un foto-freak(cunosc sentimentul pentru ca am tras si eu 'vederi' de acolo) chiar ca te-ai abtinut :)))))

    RăspundețiȘtergere
  2. Lillee, mulţumesc!
    Miju, m-am abţinut să le postez aici... îţi dai seama că am făcut şi din alea... :))

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena